петък, 28 юни 2013 г.

Закуски

№ 2

           Закуската- най-важното ядене за деня. Много хора предпочитат да я пропуснат, мислейки си, че така се отървават от част от калориите, които ще приемат през деня. Аз обаче винаги закусвам без значение в колко часа стана ( а при мен часовете варират от 5 до 12 !). Това е един прекрасен начин да започнеш деня си. Не само се тонизираш, ако не от храната, то от придружаващото я кафе, но и задействаш метаболизма си и така той изгаря повече калории, отколкото ако бяхте пропуснали закуската. 

            Всеки човек обаче има различни разбирания за закуска, което е съвсем нормално, имайки в предвид огромното разнообразие днес. Моята закуска най-често се състои от кафе и сезонен плод, или пък плодова салата. 


            Понякога, при липсата на разнообразие от плодове, заменям част от тях с кисело мляко и го смесвам с банан, ягоди, може и малко ядки или любимото ми традиционно мюсли.  


             Първите ми две предложения са доста нискокалорични и същевременно много вкусни и полезни. Започвайки деня със закуска като тази, е много по-вероятно на края на деня да сме изяли задължителните 5 порции плодове. 

             Да обаче много хора предпочитат по-обилната закуска, за да се чувстват сити и да ядат по-малко през деня. Баща ми например често стартира деня с няколко филийки черен хляб, намазани с масло, крема сирене и отгоре с тънко парче кашкавал, шунка, луканков салам и т.н. Просто следвайте въображението и вкуса си. Може да си направите един солен и един сладък сандвич с течен шоколад, мед или фъстъчено масло- всичко е във вашите ръце. 


             Разбира се, изборът не се изчерпва до тук. Брат ми например още от малък  ОБОЖАВА зърнени закуски. По едно време дори ядеше предимно това, което както знаете не е добра алтернатива. Балансът между различните продукти в менюто ви е ключът към здравословното хранене. Но, както знаете, зърнените култури са богати на фибри, така че ако внимаваме с добавените захари, зърнените закуски с прясно мляко се превръщат в един добър избор за започване на деня. 



          Какво обаче можем да си приготвим, когато имаме специален повод? Е, тогава вече можем да развинтим въображението си и ако отделим малко време може да постигнем чудеса. Разбира се, могат да изненадат и нас самите. В Американския колеж например два пъти годишно президентът, директорът и декана на училището сервират закуска на учениците си, които имат успех над 5,90. 


           Е, няма как да не се почувстваш специален в моменти като този. Но за мен е още по-вълнуващо, когато аз и това което съм сътворила в кухнята е причината някой да се почувства специален. 

           


            Наскоро, с гаджето ми направихме година и половина и много ми се искаше да го зарадвам някак. Реших, че няма по-хубав начин да започнеш деня си от закуска в леглото с любимия човек. За отрицателно време успях да сътворя това:

            А резултатът беше дори по-добър от очаквания: 

          Дори кучето ми беше развълнувано да опита специалната закуска, която всъщност е доста простичка. С формичка за сладки се отрязват сърца в средата на няколко филийки хляб. След това в нагорещен тиган с масло се слагат филийките и внимателно в дупката се чупи по едно яйце. Запичат се докато почервенеят и след това се обръщат от другата страна за още малко. Сервира се с домат или пък краставица (по ваше предпочитание) и с нарязани кашкавал, салам, сирене, общо взето каквото откриете в хладилника. 

         Любимото ми в закуската е, че каквото и да изядете, колкото и калорична и обилна да е била закуската, това е едва началото на деня и енергията със сигурност ще бъде изразходена. Затова не се страхувайте да се поглезите с някой сладкиш или пък моята специална закуска, защо не и макарони със сирене, питки или любимите на всички деца палачинки, бухтички и мекици. Ако не друго, то ще започнете деня с усмивка, което винаги си заслужава!

Добро утро от мен :) 
Надявам се да започнете деня си с усмивка!

Няма коментари:

Публикуване на коментар