вторник, 4 август 2015 г.

Хумус

№ 162 


       Опитвали ли сте хумус? А знаете ли за множеството ползи от консумацията му? Тази лесна за приготвяне паста, популярна в Близкия изток, е богата на желязо, витамин С, витамин К и Е, както и на протеини, а честата и консумация понижава холестерола и намалява нивата на кръвната захар. Опитайте да си приготвите домашен хумус и го включвайте по-често в менюто си. 

Хумус


Продукти:
  • 1 ч.ч. нахут 
  • сокът на 2 лимона 
  • 100 мл вода
  • 4-5 с.л. пълнозърнест сусамов тахан 
  • сол
  • черен пипер 

Приготовление: 
      Вечерта преди да приготвите хумуса накиснете една чаена чаша нахут във вода. На следващия ден изхвърлете водата и изплакнете нахута. Сипете чиста вода, подсолете и варете нахута до готовност. Отцедете го от водата и го изсипете в кухненския робот. Към него прибавете сока от лимон, водата, тахана и овкусете със сол и черен пипер. Пасирайте до гладка паста с консистенцията на пастет, а ако е нужно добавете още вода, сол или черен пипер. Пожелание може да добавите и чесън и зехтин, които принципно са част от оригиналната рецепта за хумус, но на мен рецептата ми допада повече така. Готовата смес прехвърлете в буркани и приберете в хладилника. Консумирайте като разядка, върху сандвич, поднесено с пресни зеленчуци или просто така. 



Добър апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар